بهینه سازی سایت برای موبایل

دوشنبه 22 ارديبهشت 1399
10:25
هامون


بهینه سازی سایت برای موبایل

سال ۲۰۱۴ آغاز شده و نزدیک به یک ماه از آن میگذرد، مقایسه آمارها و پیش بینی های انجام شده نشان میدهد بهینه سازی سایت برای موبایل در این دوران به یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت تبدیل خواهد شد. چرا؟ در ادامه این مقاله به بررسی تاثیر تلفن های هوشمند و گجت ها در ادامه راه سئو در سال ۲۰۱۴ خواهیم پرداخت.

سال ۲۰۱۴ آغاز شده و نزدیک به یک ماه از آن میگذرد، مقایسه آمارها و پیش بینی های انجام شده نشان میدهد بهینه سازی سایت برای موبایل در این دوران به یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت تبدیل خواهد شد. چرا؟ در ادامه این مقاله به بررسی تاثیر تلفن های هوشمند و گجت ها در ادامه راه سئو در سال ۲۰۱۴ خواهیم پرداخت.
اهمیت توجه به تلفن های هوشمند

یک ایده اشتباه در میان برخی طراحان سایت و کارشناسان سئو وجود دارد که میگویند:

چیزی بعنوان بهینه سازی سایت برای موبایل وجود ندارد، زیرا مرورگرهای متناسب آنها و تکنولوژی های استفاده شده هر روز در حال تغییر هستند پس امکان بهینه سازی و سئو بر روی دستگاه های هوشمند نیست!

سه دلیل اصلی جهت بهینه سازی سایت برای موبایل و تبلت میتوان ذکر کرد:

رفتار بازدیدکنندگان در سایت شما زمانیکه با کامپیوتر شخصی وارد میشوند با آنچه از طریق گوشی های هوشمند انجام میدهند کاملا متفاوت است و از همه مهمتر فضای در دسترس مانیتور افراد تا حد چشمگیری کوچکتر است.
استفاده از گوشی همراه هوشمند نسبت به چند سال گذشته بسیار افزایش یافته و با توجه به دسترسی آسان افراد به اینترنت وایرلس یا اینترنت شبکه های تلفن همراه مانند ایرانسل و رایتل این استفاده در فضای اینترنتی نیز گسترش پیدا کرده است.
گوگل توجه ویژه ای به تلفن ها هوشمند و بهینه سازی سایت برای آنها نشان میدهد، تا جاییکه راهنمایی برای بهینه سازی سایت برای موبایل منتشر کرده، در وبمستر گوگل بخشی برای نمایش خطاهای خوانش سایت توسط روبات های موبایل ایجاد کرده و اعلام نموده است که رتبه بندی سایت ها در نتایج گوگل برای کاربرانی که موبایل خود جستجو میکنند متفاوت است!

بنظر میرسد که دلایل بالا برای بهینه سازی سایت برای موبایل کافی باشند و قصد داریم در آینده مطالب بیشتری را در این زمینه از طریق بلاگسیما منتشر کنیم. در این مقاله تنها به مقدمه ای از آموزش های گوگل بسنده کرده و روش های اصلی بهینه سازی نسخه موبایل سایت را معرفی میکنیم.

نظر گوگل درباره بهینه سازی سایت برای موبایل
گوگل سه راه را جهت بهینه سازی سایت برای موبایل و تبلت استاندارد دانسته و روبات های گوگل قابلیت تشخیص آن را خواهند داشت.
اولین و بهترین راه برای اینکار استفاده از طراحی رسپانسیو یا واکنشگرا است. در این روش کدهای HTML ارسالی برای موبایل و کامپیوتر یکسان هستند ولی با استفاده از دستورات CSS نحوه نمایش و چیدمان اطلاعات در صفحه تغییر خواهد کرد. بعنوان مثال شما میتوانید تعیین کنید که اگر عرض صفحه نمایش کاربر سایت کمتر از ۴۰۰ پیکسل باشد (مینی تبلت) اسلایدر سایت بطور کلی نمایش داده نشود، زیرا تصاویر و محتویات آن در این ابعاد قابل تشخیص نخواهند بود.

برتری این روش به دو روش دیگر آن است که تشخیص کاربرانی که با گوشی همراه خود وارد شده اند بسیار ساده تر بوده و نیازی به ریدایرکت کردن آنها به آدرس جدیدی وجود ندارد.

پذیرایی مجزا یا Dynamic Serving روش پیشنهادی دوم از طرف گوگل برای بهینه سازی نسخه موبایل سایت است. در این روش کدهای HTML نمایش داده شده به کاربران با توجه به نوع دستگاه مورد استفاده تفاوت میکند و شما برای انجام این کار نیازمند کدنویسی های پیشرفته و متناسب در هدر سایت خود خواهید بود.

روش سوم که در واقع قدیمی ترین روش بهینه سازی بوده و تقریبا در پایان راه خود قرار گرفته است، شامل ایجاد یک نسخه کاملا مجزا از سایت مخصوص تلفن های همراه و راهنمایی کاربران به آن نسخه می باشد. دراین روش شما باید با استفاده از تکنیک های مربوطه ارتباط میان نسخه موبایل و نسخه اصلی سایت را به گوگل بفهمانید تا این دو را بعنوان دو سایت مستقل از یکدیگر نشناسد. همچنین شما باید کلیه مراحل طراحی را برای این نسخه موبایلی از ابتدا انجام دهید.

نکته ای که در پایان باید به آن اشاره کنیم آن است که اگر شما روش طراحی سایت رسپانسیو را انتخاب کرده و همه مراحل بهینه سازی سایت برای موبایل را بخوبی طی نمودید، باید از درک گوگل نسبت به تلاش های خود مطمئن شوید. برای اینکار نباید دسترسی روبات های گوگل به فایل های CSS و Javascript سایت خود را محدود کرده باشید تا قادر به تشخیص رسپانسو بودن سایت شما باشند.

1. طراحی سایت شرکتی

2. طراحی سایت فروشگاهی

3. طراحی سایت تهران

4. طراحی سایت

5. سئو سایت

6. سئو

7. طراحی وب سایت

8. طراحی سایت شرکتی

9. طراحی سایت فروشگاهی


[ بازدید : 231 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دوربین مداربسته / اخبار تکنولوژی حفاظتی و دوربین مداربسته
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]